Besöksräknare

söndag 24 januari 2010

Stöld?

Nu äntligen är hyllorna i köket målade med en färg som går att torka av och inte bara en grundfärg som snickarna först tyckte skulle duga. Dock målades båda strykningarna med bara någon timmes mellanrum så det tar evigheter innan det torkar om det ens någonsin kommer att härda om man stryker så tätt.

Tomas var ute på golfrunda så jag hade det lite stressigt för jag sprang mellan dessa gubbar som var i köket och barnen som satt och gjorde läxor på två olika ställen i huset. När målningen äntligen var klar så betalade jag glatt och stängde dörren bakom de två målarna. Äntligen inget mera spring och passande.


När Tomas idag skulle göra frukost frågade han var jag lagt matskedarna. Jag blev först lite irriterad då jag trodde att han glömt bort var de förvarades, men han sa då att han bara hittade fem skedar och de var i diskmaskinen. Vi letade igenom hela köket, t o m bakom diskmaskinen där vi förut hittat en mixerdel vi saknat ett tag, men inga skedar. Jag litar fullt på min maid och tror inte att hon tagit besticken. Hon är smartare än så. Det måste ju varit snickarna som tagit dem. Det var inte annat än att åka och köpa nya skedar idag. Så här ser de nya skedarna ut. Inte så dyra men inte samma modell som vi hade båder matbesick, förrättsbestick och kaffeskedar i. Får väl komplettera med skedar i rätt modell när jag kommer hem till Sverige igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar