Besöksräknare

tisdag 5 januari 2010

Lamkött på moppe

Härom dagen åkte Tomas och jag in till stan för att byta lite julklappar. Barnen hade fått var sin bärbar DVD-spelare att kunna ha i bilen då vi tillbringar många timmar i bilköer. Vi berättade aldrig att spelarna hade flugit med oss till Goa och åter. Pinsamt nog så hade den ena spelaren (som i och för sig fungerat men haft en knapp som inte funkat) självlagat sig så den var det inget fel på. Den andra däremot var helt död. Först försökte de köra med att garantin gått ut för den var från 2009. Men den var ju bara ett par veckor gammal kom de sedan på. Då undrade de om inte ett barn lekt med spelaren, vilket vi förnekade. Kanske inte helt sanningsenligt, men Oskar hade verkligen varit jätteförsiktig med den och det var nog mera flygbolagets hårdhänta handskande av våra resväskor som hade orsakat felet.


På vägen hem från affären testade jag min nya kamera som jag fått i julklapp. Fick då syn på detta i bilkön vid ett rödljus. Jag tycker att indierna lagar jättegott lammkött men man kan ju undra vad man får i sig när man möter detta i storstadens rusningstrafik. Det är nog konstigt att man inte blivit mer magsjuk!!!!



4 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Jag följer med intresse ert liv långt där borta och önskar er ett Gott Nytt År. Ni ser välmående och glada ut på alla bilder. Nyårsbilden jättefin. Jag är lite avundsjuk på Gunilla som snart lämnar kylan och snön här hemma och stannar hos er en hel månad.
    Ha det bra och fortsätt blogga så att vi får ta del av ert äventyr.
    Varma hälsningar
    maggan

    SvaraRadera
  2. Hej Maggan
    Gott nytt år på er också! Hoppas allt väl med er. Visst mår vi bra även om vi ibland längtar hem (speciellt barnen) men det är roligt att mamma snart kommer. Här finns mycket att uppleva. Ibland önskar man att man sett indisk ut för att smälta in och förstå mer. Nu är man vit och turist och indierna ser en ofta som en möjlighet för dem att tjäna en slant. Men annorlunda är det!
    Kram på dig och hälsningar till er alla!
    Åsa

    SvaraRadera
  3. och vi som precis börjat tycka om lamm!!/syrran

    SvaraRadera
  4. Fick du en systemkamera??
    Kram Nora
    PS. Du måste ge mamma receptet på den jättegoda soppan vi fick på nyår! Mums va 're ♥

    SvaraRadera