Besöksräknare

måndag 11 januari 2010

Nackproblem


I går spelade jag tennis för första gången i mitt liv. Det är bara att boka en bana på klubben om man vill spela. Tomas och Oskar har spelat några gånger, men Tomas tyckte att jag också skulle prova. Jag fick några tips från den i familjen som just nu tränar tennis i skolan - Jakob! Han sa att man skulle stå med ena foten framför den andra när man tog bollen. Det lät ju inte så svårt.


Faktum var att det var riktigt kul! Först hamnade bollarna lite överallt, då var det kul att se Tomas springa som en tetting över hela planen. Man tror att det ska vara tungt att skjuta iväg en boll - tennisspelare på TV stönar så när de träffar bollen - men det är det inte. Jag lyckades flera gånger skjuta över det höga staketet! En gång rakt ner i avloppsdiket. (Den fick Tomas hämta). Efter en stund gick det hyfsat och det blev lite bollande fram och tillbaka. Övning ger (lite) färdighet.


Så här dagen efter känner jag av spelet. Jag har ju haft en del nackproblem och i dag är jag stel som en pinne och öm i nacken. När sedan min maid kom hade hon samma problem. Hon beskrev hur det sträckte från skallbenet och ut på axeln. Hon hade varit hos doktorn och fått "a shot" (hon visste inte vad för slags spruta) och värktabletter. Jag började fråga ut henne om vad hon gjort för att få denna sträckning, men hon förståd inte varför jag frågade. Hon svarade: "No ma´m. It is noting I have done. I have just been drinking the water from your watercooler, and that is to cold for me." Vi har väldigt olika syn på det det där med sjukdom.

1 kommentar:

  1. Hon har nog också spelat tennis - i hemlighet. Inte snällt att skylla på er vattenkylare....Kram

    SvaraRadera