Besöksräknare

tisdag 19 januari 2010

Fler hantverkare

I dag vällde de in. De kom i en klunga, 4-5 stycker, och skulle göra vårt snickerijobb. Jag hade tänkt att det skulle vara en man som gjorde jobbet, men det är dumt att ha en föreställning, för den stämmer aldrig. Tre män sitter på golvet ute på terrassen och snickrar och slipar för fullt. De hade nog velat använda cirkelsågen men vi har ingen ström så de får slipa istället för att såga. Deras såg har inte en sån finess som kallas kontakt utan de stoppar helt enkelt in de två sladd-tåtarn i kontakten, kolla här under!


När jag gick ut till köket för att ta kaffe så satt det en liten man inne i ett av våra köksskåp. Han hade krypit in där för att mäta på hyllan som skulle göras och både han och jag blev lite förskräckta när han poppade fram. Jag kom att tänka på den där sången som jag tror Lill Lindfors sjöng "Man borde ha en man i byrån, i en ask med andra grejer..."Jag kanske skulle stänga dörren om honom och ha kvar honom där i skåpet om utifall att jag behövde en snickare framöver. Men så får man väl inte göra?!? Eller...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar