Besöksräknare

måndag 25 januari 2010

Nya morgonrockar



Jag har köpt nya morgonrockar. Ännu är det ju så kallt att man med glädje använder sin frottémorgonrock, men snart kommer dagarna att bli varmare här och då är det skönt att ha något svalare som ändå skyler lite.


Det finns en affär i Leela galleria som heter Anokhi och de har underbara handtryckta bomullstyger i sina kläder. Jag skulle kunna köpa alla deras morgonrockar, men var tvungen att begränsa mig. En till mig kunde jag motivera. Jag valde den blommiga ni ser ovan. -det fanns flera fina men denna var inte hellång och hade en lagom vid ärm.
Sedan köpte jag en till som mina gäster kan få använda när de är här på besök. Den var i hellång kimonomodell, men lilla mamma hade sett ut som en för liten lucia i den så den klipptes ner till samma modell som den första. Se här nedan så fint tyg den har. Jag måste försöka hitta någon tygaffär som säljer dessa fina tyger!


2 kommentarer:

  1. Den ser jättefin ut. En sådan lycka att inte behöva lägga ner en morgonrock i bagaget. Det är redan så fullt i väskan och så tungt det blir ändå. kram mamma

    SvaraRadera
  2. Du är rolig du, köper en lång och klipper av. Fast å andra sidan så har du ju tyg över till en liten kudde eller pyjamaspåse till morgonrocken eller något annat trevligt.
    Kram Lena

    SvaraRadera