Besöksräknare

tisdag 12 januari 2010

Nackvärk och ryggvärk

I dag var våra nackar bättre, min och maidens. Min är fortfarande lite ond men så har jag druckigt kallt vatten idag. Det har inte hon. Hon hade ont i ryggen för ett tag sedan. Då gick hon till en "doktor" som kom på orsaken. "Now I can´t drink tea anymore, ma´m" sa hon. "Tea with milk is causing my back problems". "And you believe in that?" frågade jag. "Oh yes, ma´m!!!" svarade hon. Hon började dricka kaffe istället, men efter två dagar kom hon och klagade. Hon hade haft sån abstinens av att inte dricka te att hon börjat igen. Hon hade druckit tea med mjölk sedan hon var 10 år och det hade inte hjälpt att sluta. Nu är ryggvärken borta och hon dricker fortfarande te.

1 kommentar:

  1. Det är nog bara i Indien som man får ont i ryggen av att dricka te. Varför blir jag inte förvånad?

    SvaraRadera