Besöksräknare

onsdag 2 mars 2011

Vardagens skatter

Efter ett tufft step-pass i morses åkte jag iväg till Sorbet för att handla. Till min stora glädje så hittade jag en helt bärkasse med ruccolasallad i kyldisken. Det är första gången jag ser det i affären! Har annars bara fått det någon enstaka gång på restaurang. Jag slog till och köpte en stor näve. Hjärnan började arbeta för att hitta på något som kunde passa till salladen för dagens lunch. Ögonen föll plötsligt på en påse med äkta buffelmozzarella. Kollade datumet och den var fortfarande ätbar. Sist jag köpte var den nämligen helt sur i smaken när jag kom hem. Dagens lunch som jag trodde skulle bestå av någon gammal rest, blev istället en delikat salladstallrik med ruccola- och isbergssallad, tomater, röd paprika, ett par lammfärsbiffar och några skivor buffelmozzarella. Några basilikablad från krukan på altanen, ett par varv på salt- och pepparkvarnen och lite överringlad olivolja gjorde tallriken fullkomlig. Mums vad gott det var. Vilken tur att jag hittade ruccola!

Visst ser det gott ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar