Besöksräknare

måndag 14 mars 2011

Lägesrapport

Nu börjar man känna av att läsåret varit långt och att det var ett tag sedan vi var i Sverige. I morses var inte Oskar bra alls. Han hade huvudvärk, ont i ögonen, ont i magen och hemlängtan. Jag vet faktiskt inte vad som var värst men han var så ledsen och ville inte äta något till frukost. Han fick en dag hemma och gick upp igen och sov i flera timmar under tiden som jag var på ett aerobicpass.
Det är tur att vi har nedräkning inför vårlovet. Bara denna och nästa vecka och sedan är det lov!! Lördag den 26 mars åker vi till Goa och träffar syster med familj och njuter av sol och bad i en vecka! Härligt och mysigt att äntligen få se dem igen.
Annars har jag bara fixat lite här hemma. Jag skaffade lite färg att måla ute i grovköket då den gamla flagnat av under regnperioden. Det blev inte så väldigt bra då det gjorde att den färgen som satt kvar på väggen också reste på sig. Nu ser hela väggen krackelerad ut. Får kalla det shabby chic!
En sak som faktiskt blev bra men som jag egentligen inte trodde på var dagens middag. Jag har länge undrat vad som fanns i en stor påse i frysen. Det såg ut som köttbitar så jag tänkte att det var grytbitar som jag glömt där. När det tinat visade det sig vara bitar av kalkonkött från juldagens kalkon!! Säkert för gamla tänkte jag, men när jag smakade så var det inget fel på smaken och det blev till en krämig paj som käre Glen gjorde gyllenbrun. Alla åt med god aptit. I morgon blir det skola för alla igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar