Besöksräknare

fredag 18 mars 2011

Trosbekymmer

Nu har jag äntligen fått lite fart på symaskinen. Inte det att den varit sönder förut, utan jag har bara inte varit inspirerad. Nu har jag så stor hög med tyger att jag måste börja sy för att kunna stänga lådan. (Jag flyttar dock bara problemet till min garderob som nu börjat bli full, men jag får väl ta hjälp av kära L som älskar att rensa garderober!)
Jag hittade i min låda ett syprojekt som är medtaget hit. Jag ville köpa en snygg bikini när jag var i Sverige i somras. Jag kan vara lite snål när det gäller att lägga mycket pengar på sådana plagg men var beredd att betala för en snygg bikini. Ni må tro att jag provade många bikinis. Många var också väldigt snygga men de var antingen lagom i bh:n eller i trosan och då jag inte har någon modellkropp med samma storlek uppe som nere, hade jag ingen framgång. Det hela slutade med att jag hittade några uddadelar i realådan. Överdelen funkade bra men underdelen var problemet. Det fanns trosor i rätt storlek men jag förstår bara inte hur man ska vara skapad för att ha dem. De var mer än nog breda (jag fick sy in dem en hel del på höfterna) men de var ju så otroligt låga att de inte täckte någonting! Jag stod där och slet i dem fram och tillbaka och antingen såg man delningen bak eller så var de alltför låga fram - ni förstår vad jag menar! Tillslut kom jag på en lösning. Jag köpte två par.
Så nu äntligen, med Goa-resan hägrande i en nära framtid, så tog jag äntligen tag i bikinisömnaden. Titta vad fina de blev. Rejäla och breda! Ingen indier kommer att kunna roa sig med att se en våg slita dem av mina höfter! Riktiga tanttrosor till en tant!

2 kommentarer:

  1. Jättesnygga! Å andra sidan är det ingen Indier som kollar på dig när din vintervita småfeta syster står som en nordisk gudinna bredvid dig!! ;))

    SvaraRadera
  2. Med Goa i färskt minne så lovar jag att de kommer att kolla in er båda och dessutom ta kort i massor på dessa bleka skönheter .)

    Garderober any time Åsa! Behövs bara ett litet sms så kommer jag som ett skott!
    Kramis

    SvaraRadera