Besöksräknare

tisdag 15 mars 2011

Indiens guld


Nu har den äntligen börjat komma i affären: MANGON!!! Åh, den är så underbart god!!! Saftig men inte mesig i smaken utan aromatisk och vacker med sin orange-gula färg! Det är något visst med säsongsmogna frukter och bär. Samma känsla har man ju på senvåren när de första svenska jordgubbarna kommer.....och när man kan plocka hallon direkt från busken på landet. Eller en riktigt solig sensommardag när man står i jeans och linne i björnbärssnåren och solen bränner på ryggen. Bären luktar sött och är stora och fina och såmogna att de trillar av i ens hand. Man tittar ut över udden på Grimsholmen och ser havet... Det är faktiskt bättre än mangon! Men jag lär väl missa björnbärssäsongen...och svampsäsongen även i år. Så då får man njuta av att sätta tänderna i den underbara mangon och många mangos ska ner i min mage innan säsongen är slut!

4 kommentarer:

  1. Åhh vad gott!!! Det saknar jag å mycket!!! Här kostar en mango från 15 kr-50 st....Hoppas att det är lite lättare idag & inte sån hemlängtan!! Kram till Er alla

    SvaraRadera
  2. ....och många ska ner i min mage snart!! kram sys

    SvaraRadera
  3. Njut!!! Jag köpte 3 st förra veckan. En var hård men gick att äta om man tänkte lite positivt, men de andra två var mörka i frukt köttet och de hamnade i soptunnan. kram Lena N

    SvaraRadera
  4. Matilda - hemsjukan bättre, förkylningsjukan sämre. Jakob har feber. Sånt är livet.
    Sys - vi får köpa många!
    Lena N - Ja, mangon här är inte trådig som hemmma och finns också i massor med sorter. Gott-gottigott-gott!
    Åsa

    SvaraRadera