Besöksräknare

fredag 4 mars 2011

Inte Salsa, inte Zumba, men Kambha!

Nu tror ni väl alla att jag börjat på någon ny dans?! Nej det är fortfarande bollywooddans som gäller även om vi på sistone varit så få där så att vi både provat salsa och hip-hop. Förra gången var jag själv så då dansade vi salsa hela passet, jag och instruktören. Lyxigt och väldigt kul. Jag behöver verkligen damma av mina salsakunskaper.

Tomas sa igår att han hade hört om några som hade en kompost för hushållsavfall i trädgården. Det verkar ju dumt att ha något som darar till sig råttor och ormar här i ens trädgård, sa han.
I morgon levereras vår kompost, sa jag då. Då blev han lite tyst...
Idag kom den då, vår Kambha. Den är så fin i oglaserad keramik. Titta här nedan får ni se. Jag köpte också en kruka att ha den halvt förmultnade jorden i som man fyller på när kompostkrukorna blivit fulla. Krukorna år så tunga och täta att inga råttor och ormar har en chans att komma in och kalasa på innehållet. Sedan kan jag få fin, mullrik jord som jag kan odla mina kryddväxter i. Det ska bli så härligt, men det dröjer tre månader innan jorden har bildats.



Oj, såg precis en orm i grannens trädgård. Verkade dock ofarlig och försvann bara jag blinkade.... Undra vart...


2 kommentarer:

  1. ......in i din kompost? Nädå det tror inte ens jag som är så ormrädd. Mycket snyggare kompost än de hemma. Ser fram emot goda kryddor. Du kan ju alltid låtaig veta när du har jord över att sälja. Jag kan bli din första kund. Kanske kan man få en krukväxt att överleva då. Kramen L

    SvaraRadera
  2. Nej, Lena. Ingen orm in i komposten. Det är en omöjlighet. De är rätt tunga de där krukorna, men visst är de fina! Vi får väl se hur produktionen går. Ännu har jag bara en äppelskrutt att lägga i. Det blir inte mycket jord av den...
    Åsa

    SvaraRadera