Besöksräknare

onsdag 2 mars 2011

Läger-rapport

I dag ringde Oskar igen från lägret han åkte till i söndags. Han lät som han hade det skapligt även om han hellre velat vara hemma. Jag har varit lite orolig för honom. Han ringde nämligen i måndags och var jätteledsen. Han klagade redan i söndags på att han hade lite ont i magen och när han ringde i måndags så hade han fortfarande ont i magen, på höger sida. "Blindtarmen" tänkte jag men han sa att det inte kändes så mycket och att han inte ville gå till sköterskan på lägret. Sedan visade det sig också att både hans ficklampa och hans klocka slutat att fungera. Båda dessa saker är svåra att klara sig utan och ficklampan behövs verkligen då barnen sover i tält och det blir mörkt vid sextiden. Han var i alla fall jätteledsen och det gör verkligen ont i ens hjärta när man inte kan vara där och trösta. Jag fick tillslut avslutat samtalet efter att han lugnat ner sig och lovat gå till sköterskan om det blev det minsta värre. Vi satte igång och ringa lärare både på lägret som kunde kolla upp honom och här hemma, som kunde ta med nya hela grejer till honom. Genom snälla Nora så fick vi en ny ficklampa, extrabatterier och en klocka skickat med en lärare till lägret.
I går väntade jag spänt den tid jag visste att de fick lov att ringa hem, men inget samtal kom. Jag såg det som ett gott tecken och blev glatt överraskad idag vid lunch när han plötsligt ringde. Det var en ny lärare där som inte visste vilka tider de fick ringa hem som gett honom hans mobil under rasten. Allt verkade i alla fall bättre. Magen gjorde fortfarande ont men inte så mycket längre och de hade fått göra lite roliga saker, bl a klättrat i något slags torn. Sånt älskar Oskar. Han hade fått sin ficklampa och klocka i går och var väldigt glad över det. Han hade fortfarande ont och skulle slippa att gå vandringen på 6 km idag men var nöjd över att få ligga och läsa en bok. "Skorna får vi slänga när jag kommer hem, mamma", meddelade han. De är alldeles rödbruna av lera. Om det är som förra året så lär hela han vara i stort behov av ett långt bad för att lösa upp den värsta smutsen och nya skor får väl handlas i helgen.

1 kommentar:

  1. skönt att höra att han mår bra igen och att han inte är ledsen för det gör lite ont i mosterhjärtat med när han är det! kram

    SvaraRadera