Besöksräknare

lördag 12 mars 2011

Lyxmat finns i Indien


Döm om min förvåning när jag och Åsa handlade på Hyper City idag. Vi skall ha lite gäster ikväll och skall grilla oxfilé ikväll som inhandlades imorse. I köttdisken hittade jag riktig winerkorv som låg och ropade: "Kom och köp oss Tomas".
Alla som känner mig vet ju att jag är lite svag för riktigt god korv så jag lydde min instinkt.
Åsa tyckte det var lite dyrt och har aldrig unnat oss denna lyxmiddag. Åsa bara skakade på huvudet när hon såg korvpaketet och mitt leende.
Ikväll skall vi alltså äta oxfile och den kostar runt 45 kronor per kilot och dessa fantastiska winerkorvar kostar 240 kronor per kilot men det är det värt. Det första jag gör när jag åker hem till Europa är att stanna på korvkiosken och köpa en riktig korv.
Somliga kanske undrar om korven bra ...helt underbar kan jag meddela....


/T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar