Besöksräknare

torsdag 24 mars 2011

Indus Day

Nu var det då äntligen dagen för Indus Day. Med en gemensam tub foundation, for Jakob och Erik iväg till skolan. (Tuben hade sedan inte behövt användas så det var mycket funderande för inget!)
Indus Day i år bestod av en resa över världen. Efter massa tråkiga tal och cermonier så var det äntligen dags för de olika årskursernas uppträdande. Det var en massa barn som dansade och viftade, med mer
eller mindre avancerad koreografi. Barn är ju alltid fina att titta på och en del gjorde riktigt fina uppträdanden. Tyvärr var det, som alltid, problem med ljudet och mickarna och mycket av pratet försvann då de inte fick på ljudet i tid. Även ett förfärligt och osmidigt spring av ljudkillar på senen tog lite udden av föreställningen.

Så kom då äntligen årskurs fyra med sin tolkning av Sydafrika. Här får ni se ett litet klipp ur Jakobs uppträdande. Han är trummaren näst längst till höger. Undra om det här med trummandet ligger i blodet för hans moster har ju precis gjort ett trumuppträdande hon också! Vi får väl se om de kan framföra något tillsammans när hon kommer. Trummor brukar det finnas många strandförsäljare som säljer -säkert så även i Goa!



Visst är han duktig, min lille trummare. Bra taktkänsla i gungandet.

Jag måste berätta om min stolsgranne. Det var en medelålders indisk man i prydlig skjorta och slips som säkert kommit direkt från jobbet för att titta på sitt barn. Han satt och knappade en hel del på sin telefon. Plötsligt bröt de uppträdandet mitt i för att säga att de nu skulle berätta om en viktig sak. Fru rektor och en man som jag tror var en ur lärarkåren gick upp på scenen. Maria och jag satt och pratade på svenska och jag undrade vad som var på gång. Mannen jämte mig förstod min fråga trots språket och viskade på engelska: "De ska gifta sig!!" Det kom så oväntad från denne propre mannen, att jag inte hann tänka mig för innan jag svarade "Ska de?!?" Då plötsligt inser jag att mannen faktiskt dragit ett skämt och att det var väldigt kul! Ibland ska man inte vara för snabb med orden!!!
De skulle bara berätta om en bok de tryckt upp som skulle delas ut till alla barn. Den innehöll teckningar från en teckningstävling hela skolan deltagit i för någon månadsedan. Inget bröllop där inte!

Det var ett gäng svettiga, trötta men ändå nöjda barn som åkte hem för att dagen efter påbörja sitt vårlov.

3 kommentarer:

  1. Du slog mitt trummeri med hästlängder!! Man ser ju att du har rytm i blodet :)) Hoppas sminkningen gick bra också ;) kram från trumslagarmoster

    SvaraRadera
  2. Fin taktkänsla Jakob! Det var du som anförde trumtruppen! Bra gjort! Kram från Woodrows

    SvaraRadera
  3. Sååå roligt att kunna se dig trumma så bra, fastän vi sitter vid frukosten här i Borås! Du är ju jätteduktig. Vilken trumslagarpojk!!!
    kram från mormor o morfar

    SvaraRadera