Besöksräknare

måndag 7 mars 2011

Glens nya outfit



Här kommer resultatet av mitt snickrande. En liten kåpa till Glen så att man inte bränner sig om man råkar ta på sidan av honom när han är på och så han får lite tyngd så han inte flyger med när man ska öppna ugnsluckan. Det kanske inte är något mästersnickeri men det duger. Bordet ser lite vekt ut men är stabilt tack vare att pappa hjälpte mig att sätta fast det i väggen. "Varför köpte du inte ett färdigt skåp??" är ni väl många som tänker, men jag har försökt, tro mig! No, no vi säljer bara hela köket, inga lösa skåp får man till svars i köksinredningsaffärerna. Jag såg ett snyggt bord med stolar i en sådan affär och ville ha priser på det. Nej inte ens det såldes separat utan bara ihop med en total köksskåpslösning. Ibland vill de bara inte göra en affär här. Man tror ju att de skulle vara glada att sälja något men det verkar inte så. Det finns ju även det alternativet att man anlitar en snickare som bygger skåpet men det kostar lite och framförallt måste man få tag i någon kunnig som man sedan ska jaga tills de varit här och gjort arbetet. Jag orkar inte med det just nu. Och så ville jag greja själv. Jag måste ändå jaga en elektriker för nu verkar inte eluttaget till Glen funka. Puh. Jagandet av människor tar aldrig slut i detta land.

6 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat Åsa! Kram Lena

    SvaraRadera
  2. äsch varför köpa något som man kan göra själv?!! Nu hade du ju ngt att pilla med. Snyggt!! :)
    ps 18dagar!!

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt! Precis rätt längd ocjh jag tycker inte det ska vara något band upptil på denna modell :) KRAM Maria

    SvaraRadera
  4. men däremot borde jag stava lite bättre OCH, UPPTILL

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat Åsa! Vilka snygga kläder din nye man fått!/Annelie

    SvaraRadera