Besöksräknare

tisdag 1 oktober 2013

Tryckkokaren, en räddare för hungriga magar!


I går kom denna indiska kompis fram ur skafferiet. Jag har inte använt den sedan den kom hem i containern men då jag köpt grytbitar och alla ville ha mat NU och inte om en timme så slängde jag ner grytan i tryckkokaren och körde igång den lilla ångvisslaren. Efter 20 minuter hade jag en mustig gryta med kött som var så mört att det trillade isär. Jag måste börja använda den oftare. Jag tror faktiskt inte att jag ska läsa den hemska instruktionsboken så mycket. Den fungerar säkert på alla indiska recepten men de "västerländska" är så konstiga med massa sherry, vinäger och worcestershiresås. Det är väl brittiskt men inget i min smak. 
För den nyfikna så brynte jag fläskköttbitar, champinjoner och lök och pudrade över mjöl, kryddade m salt och peppar, tog en burk tomatkross, 1 tsk paprikapulver, en buljongtärning och några baconskivor i bitar samt 1 dl lätt crème fraiche. Sen körde jag ner allt i tryckkokaren och lät koka samtidigt m riset och sedan var det bara att kylar ner kokaren så att locket gick att öppnas och så var det klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar