Besöksräknare

torsdag 10 oktober 2013

En skruvad dag

Torsdagar är jag ledig och då blir det allt möjligt fixande som ska göras. Har både städat och tvättat men är mest nöjd med mitt lådprojekt. Först har jag köpt rejäla lådor till förrådet och organiserat upp alla vinterkläder.
Sedan har jag fixat lådor i hallen. Hela hyllsektionen är platsbyggd och en del lådor är stora och bra, men sen är det 5 lådor som är knappt 10 cm höga. Alla mössor och vantar som man lägger i dem fastnar och knölar sig. Det härliga med gamla saker är att de är gedigna och byggda i massivt trä. Det var inga problem att plocka bort bottnen på ena lådan och sätta ihop den med den andra. Naturligtvis så såg jag inte förrän jag monterat ihop alltihop att den lådan som satt överst, från början suttit underst. Det märkte jag först när jag skulle skjuta in den och hela lådan fastnade 2 cm innan den var stängd. Typiskt!!! Jag gick ut och försökte hyvla ner den men insåg sedan att det var bara att börja om och göra rätt. Denna gången satte jag dem i rätt ordning och struntade i räta vinklar utan testade efter varje skruv så att lådan gick smidigt att stänga och då blev det bra. Efter att ha fyllt lådorna har jag nu en tom låda, eftersom det gick i mycket mer i den större lådan än vad som var i de båda mindre. Det är verkligen härligt när man får ordning på utrymmena och känner att man vet var man har sina saker!
Här ser man de gamla borrhålen överst. Tur att man inte tittar så här noga i lådan!

2 kommentarer:

  1. Du är grymt pysslig du!! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Här organiseras det för fullt också, en heldag i förrådet i går och idag är jag inne i hallgarderoben och röjer :)
    Kram

    SvaraRadera