Besöksräknare

lördag 26 oktober 2013

KFC Chicken

I går frågade jag Oskar vad han tyckte vi skulle laga av kycklinglårfiléerna jag precis tinat. "Vi friterar dem, jag tar fram ett recept", svarade han. Här gäller det att låta honom få bestämma även om jag själv inte brukar välj den tillagningsformen.
Själv brukar jag ofta söka recept på nätet men de yngre idag söker recept på Youtube. Då får de en hel demonstrationsvideo och ser precis hur de ska göra. Det är ju väldigt bra, faktiskt. Jag kommer ihåg hur man läste recept när man var tonåring och inte riktigt fattade vad som menades med ord som sjuda eller halstra.

Vad som också är bra är att det är många killar som spelat in såna här filmer och som är duktiga på matlagning vilket skapar bra förebilder.

Oskar kollade recept, gick och handlade olja till fritering och panerade och friterade kyckling och broccoli. Till det gjorde jag ris, sallad och så hade vi en färdig bbq-sås som passade jättebra. Bra teamwork och gott blev det!!

Man får vara försiktig för det gör ont när det skvätter upp olja på armarna!

4 kommentarer:

  1. Nu blev Johan sugen på fritterad banan ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. En stor skål med fettdrypande, söta, friterade calicibananer med en stor skål med söt honung kan vi alltid fixa fram - för gamla minnens skull! Kram.

      Radera
  2. Oskar,kanske något att laga i stugan till sommaren,om du är där vill säga. Mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan han nog fixa! Tror inte han avstår stugan
      Kram Åsa

      Radera