Besöksräknare

lördag 5 oktober 2013

En liten klick sommar

Burr vad det var ruggigt i dag! Regnet smattrade mot rutan. Tur att det är lördag och man kan ta på sig ulltofflorna och mysa inne vid brasan som värmer gott vid frukostbordet.
Jag vill ge er ett litet tips om ni hade mycket vinbär som ni lagt i frysen och sedan vet att de kommer glömmas där till nästa års bär skördas. 
Jag gillar att ha bären kvar på buskarna och gå och plocka när man blir sugen. Men när säsongen började ta slut och det fortfarande hängde bär kvar så plockade jag av dem. Det var bara vita vinbär kvar, de svarta hade trillat av. 
Jag tycker de är lite sura men så tänkte jag att lite sötade kunde de vara goda att ha på yoghurten ihop med flingor så jag rårörde dem med lite socker och de blev perfekta! Ganska rinniga i konsistensen vilket ju passar väldigt bra för att ge yoghurten smak. Måste säga att de är godast till den lite fetare 3%-iga milda yoghurten då den möter syran bättre än den surare milda lättyoghurten.
(För den som blev sugen på att testa så tog jag nog dubbel mängd bär mot socker som jag bara hällde ihop och lät stå en stund. Sedan har jag fryst in bären i små förpackningar då de nog bara håller någon månad i kylskåpet.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar