Besöksräknare

fredag 11 oktober 2013

En liten kämpe har lämnat oss...

Jag vet inte om ni via min blogg varit inne på Elsas blogg som finns med i min blogglista? I onsdags tog hon sitt sista andetag och somnade stilla in. Hon har varit en kämpe och det har hennes föräldrar också varit. När hon var runt året fick de reda på att hon hade en sjukdom som man oftast dör i innan 5-års ålder. Elsa blev 6,5 år.
Jag beundrar Elsas föräldrar som har försökt leva ett vanligt familjeliv med assistenter ständigt boende i sitt hem. Vilken tur Elsa har haft som har fått så trygga och varma föräldrar som har kämpat med henne. Jag tror att hon nu har det riktigt bra, utan en kropp som inte fungerar.

Vila i frid lilla Elsa.


2 kommentarer:

  1. Ikväll kramar jag mina barn en extra gång och sänder många tankar till Elsas familj vars öde jag har följt i hennes fina blogg...

    SvaraRadera
  2. Det var väldigt länge sedan jag tittade in på Elsas fina blogg. Tror det var för något halvår sedan, men så i fredags tittade jag in och läste lite nytt och lite bakåt. Tänk-då fanns hon inte mer. Sorgligt. Precis som Fia skickar jag tankar till en familj jag inte alls kände men som delade med sig så fint av Elsas korta liv.

    SvaraRadera