Besöksräknare

onsdag 7 november 2012

Boråshelg

Nu ligger jag lite efter med inläggen igen! Här kommer därför en liten rapport om helgen. Jag och barnen tog in på bed & breakfast på Granbacken i Borås! Nja, det är inget riktigt hotell utan vi drog till systerns fina hus redan på fredag kväll för en helhelg. Lördagen bestod av besök på kyrkogården. Nu är det över ett årsedan svärfar dog och det kändes bra att åka dit och tända ett ljus. Även resten av familjegravarna besöktes. Tyvärr fick vi åka på förmiddagen och inte uppleva den fina stämning som blir efter mörkret har fallit, då hundratals av ljus fladdrar som mareld över kullarna. Men det är ändå fint ändå.
På kvällen åkte systern och svågern på maskerad. Jättefina blev de, utklädda till Musse Pigg och Mimmi. Här kan ni se bilder på dem!
Kvar i huset blev jag med de fyra barnen. Det blev en annorlunda kväll. De tre yngsta i sällskapet har nämligen en väldig förmåga att prata när de får lov. Säkert i 20 minuter diskuterades och gjordes charader på olika scener ur SvampBobFyrkant!! Jag fick reda på mycket som jag inte visste, en del mer intressant än annat. Sedan diskuterades den nya dansen "Gangnam Style" i säkert tio minuter. Ingen under 12 år kunde ju då heller låta bli att hoppa upp och visa dansen. Däremellan sprang vissa på toaletten så det var ett väldigt springande. Sedan började Jakob sjunga på "Makarena" och så var dansen igång för fullt igen. Äntligen var alla mätta och nöjda och jag såg fram emot en stund i soffan framför "Så mycket bättre". Men det lugnet varade bara en minut innan lilla fröken M kom och gjorde mig sällskap. Hon var som en andra speakerröst till programmet och de flesta kommentarer var uttryck av ogillande då hon tyckte att de gamla gubbarna (Magnus Uggla och Pugh Rogerfelt) och tanten (Sylvia Vrethammar) kunde ha stannat hemma och låtit lite bättre artister, typ Danny eller Erik Saade, kunde fått vara med istället! Lilla M är också expert på att ställa helt omöjliga frågor, typ: Varför håller hon micken så där när hon sjunger? eller Varför har han som är så gammal kepsen bakochfram? Ja det finns många frågor i den lilla hjärnan!!!
Söndagen blev en röjdag i trädgården. Syster och svåger var lite sega efter gårdagens fest men jag var pigg och de kunde väl inte med annat än att hänga på när jag tyckte vi skulle ut och kratta löv. Efter lunch åkte vi sedan hem till Göteborg igen, men vi fick vänta ut att fotbollsmatchen mellan  Elfsborg och Åtvidaberg började för att inte fastna i köerna till Borås Arena. Det hade nog varit häftigt att vara med på den matchen. Det var visst ett väldigt firande efter matchen när Elfsborg fick sitt efterlängtade SM guld! Bra jobbat!!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar