Besöksräknare

måndag 26 november 2012

Flytten påbörjad







Nu är flytten påbörjad och det är så klart tusen saker som måste fixas. Jag hade lite ångest när flyttgubbarna välde in, speciellt som min vän J hade haft lite komplikationer två dagar innan med samma firma. I ett väldig tempo packades


vardagsrummet ner i lådor och massa papper. Våra skor rullade omsorgsfullt in i tre papper var för sig. Rani ser lite ledsen ut ibland men det går ganska bra. När jag har varit tvungen att åka till banken så har hon tagit befälet. Då ser hon strängt på när


de packar ner sakerna så att inget går sönder eller packas konstigt.
Banken har jag varit på många gånger nu och Kumar har också levererat papper dit. Mina signaturer verkar variera så nu får jag fylla i en blankett på att de varierar lite ...


Igår spelade vi sista golftävlingen för i år i Scandinavian Open på Eagelton. Det är Petra och Robert som anordnar och det gör de som vanligt med bravur och många leenden. Nu vann de ju också  några utav priserna så klart. David vann longest drive med en järnfyra och då kan man ju fundera på om det går att vinna longest drive med den klubban. Nu träffade jag inte fairway, men jag är ändå fascinerad att han fick iväg den med järnfyran och tur för det inte var många meter kvar av fairway. Hade den bara rullat någon meter till så hade han förlorat.
Kvällen avslutades som vanligt med trevlig middag på Taj Vivanta vid Tumkur road. ...fast jag, David och Henrik avslutade med en Gin&Tonic i Henriks hus. Han har i stort sett bara en korgmöbel kvar i huset så vi kunde iallafall sitta ner.
Jag känner mig också väldigt dyster med tanke på att jag skall lämna detta väldigt charmiga men stökiga land som jag har lärt känna. Jag trivs i kaoset och när vi åkte igenom Vartur i Söndags med alla bilar och folk som bokstavligen sitter mitt i vägen och säljer allt från grönsaker,hackor, spadar och fisk från den lokala sump sjön. Folk huller om buller.



Den här bilden gillade inte Rani att jag tog med det är här hon alltid sitter på trappan och tar sin middags och terast.


Vi har iallafall glada packade som fascineras av att jag hjälper till att skruva ner möbler. Framför allt uppfinningen skruvdragaren som sparar dem en timma...


1 kommentar:

  1. Bilden på Rani på trappan var fin!!
    Hälsa henne så jättemycket från mig. Jobbigt..
    Åsa

    SvaraRadera