Besöksräknare

söndag 25 november 2012

Nu börjar det närma sig..

Vi väntar i dubbel mening. Nu är det knappt en vecka kvar till Tomas kommer. Men man börjar också känna av att det snart är december. Efter att ha suttit inne och kollat massa juliga bloggar så trotsade jag det regniga vädret och åkte jag idag ut till Blomsterlandet där de hade amaryllisutställning. Jag fick Jakob med mig som verkligen behövde pausa i dataspelandet ett tag. Med honom som drog mig fram i affären så gick det ganska fort men jag lyckades få med mig tre amaryllislökat som inte satt igång att växa ännu (röda) en större vit amaryllis som hade börjat få sin stängel och några påsar med grön mossa. Efter det åkte vi en snabbsväng - ja det var Jakob som bestämde takten även här - till IKEA och köpte glasskålar i olika höjder och storlekar som jag sedan ska plantera lökarna i. Jag har nog aldrig drivit upp en lök från löken förut. Eller så har jag glömt det.. Pappa brukar få några lökar av mig på farsdag och han är en hejare på att driva upp dem. Han har många i olika färger.
Jag fick i alla fall slå upp hur man skulle göra. Först skulle man sätta dem i vatten under natten så att rötterna väcktes till liv så nu får de stå i blöt till i morgon.


På IKEA handlades också lite lådor och sedan har jag försökt plocka ihop mina saker så att maken ska få lite garderobutrymme när han kommer. Vi får nog ändå åka och köpa nya garderober väldigt snart för det är lite trångt på hyllorna.. :)

2 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Bangalore calling. Vi kickade vår maid i förra veckan p g a en massa knepiga omständigheter. Har er maid ngt nytt jobb och var ni nöjda med henne? Känner oss lite brända efter det och vill ha en ny maid som är van att arbeta i västerländska familjer och kan god engelska. Tips?!

    Hälsningar från ett varmt Palm Meadows och Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte om Rani fått något jobb ännu. Tomas vet det bättre. Hon är i alla fall väldigt rar och pålitlig och har passat jättebra in i vår familj. Ta reda på min mailadress genom några av de som varit i Bangalore ett tag så kan jag skriva mer. Jag skickade ut Ranis referensbrev via svenskgruppen för några veckor sedan men kan inte hitta dig i maillistan.
      Eller leta upp Tomas på klubben där han bor just nu..

      Radera