Besöksräknare

fredag 16 november 2012

Tvättstugeproblem

Nu behöver jag lite hjälp från er läsare. Skriv en lite kommentar i rutan nedanför och för att skicka iväg er kommentar måste ni tyda vad som står skrivet lite klurigt och kopiera in det i rutan. Inte svårt alls.
Vi, Tomas och jag, har nämligen en lite sak vi inte är överens om.
Det handlar om en liten bagatell nere i tvättstugan. Jag har spänt upp tre linor för att kunna hänga lite tvätt och inte behöva köra allt i tumlaren. Det är också bra att ha ett alternativ till tumlaren när man kommer på att man har en färdigtvättad omgång i maskinen och klockan är elva. Vi har nämligen en liten studentlägenhet i källaren och den stackars studenten bor nära tvättstugan så man kan inte köra igång en maskin hur sent som helst.
Vår tvättstuga är en omgjord bastu och jag hade önskat att den var lite större, men den är kanske 2 x 3 meter, så det finns inte så många möjligheter att hänga linorna på. En dörr in till pannrummet begränsar också rummets möblering. Jag har alltså hängt upp jättefina plastöverdragna metallinor. Jag letade ett tag innan jag hittade de här linorna med sina vajerlås då jag ville att det skulle se lite snyggt ut. Jag hängde dem sedan på en höjd där alla i familjen kunde nå upp till dem.
Linorna sitter så att dörren till pannrummet precis går att öppna om linorna är tomma. Om det hänger något på dem så får man lyfta lite på första linan för att öppna dörren. Ja, då får man även plocka bort det som hänger där för att komma in i pannrummet.
Under de 4 månader jag har bott här har jag använt linorna flera gånger varje vecka. Jag tror att jag behövt gå in i pannrummet runt fem gånger och då har hälften av gångerna varit för att stänga av strömmen vid lampmonteringar i samband med inflytten.

Saken är den att Tomas är väldigt irriterad över dessa linor och vill höja upp dem så att de blir svårare att nå för mig och för alla som ska hänga tvätt. Är det rättvis,va?!? Är det det!!?..;)

3 kommentarer:

  1. Den eller de, som hänger mest tvätt, har givetvis tolkningsföreträde och får bestämma. Bra
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Kära syster, för att rädda ditt äktenskap ska du få en hängare av mig, den drar man ut och fäster i hållare på andra sidan väggen, när man inte använder den lossar man änden och linorna åker tillbaka till dess behållare likt ett flexikoppel. Problemet löst! puss på er!

    SvaraRadera
  3. Finns risk att en dag sitter de lite högre. ;)
    /T

    SvaraRadera