Besöksräknare

lördag 10 november 2012

Effektivt tandläkarbesök

Förra onsdagen så skulle jag bara smaka lite på vårt busellergodis-godis. Man vill ju veta att det är färskt och gott godis man bjuder eventuella busfrön på. Det var en lite hård bit i kolan och när jag bet på den så gick min plomb sönder. Vad irriterande! Jag hade lagat den i våras senast då samma sak hände. Dr Jagadesh sa då att lagningen var väldigt stor och svår att få att fästa och att han därför gärna gjort en annan, mer omfattande lösning på problemet. Jag kände väl att jag helst gjorde en liten åtgärd på problemet och lät honom bara laga tanden. Jag vet inte om alla hans åtgärder alltid var så nödvändiga...
När detta nu händer med plomben ringde jag till min tandläkare och de hade faktiskt en tid två dagar senare. Halv nio på fredag morgon var jag där och tio i nio kom jag till jobbet! Det var i och för sig bara ett par hållplatser med bussen men snabbt gick det!!! Och när jag fick räkningen så måste man ändå säga att besöket varit väldigt effektivt. Mycket effektivt vad gäller att på mycket kort tid tjäna in en rejäl summa pengar. Det är inte klokt vad dyrt det är att gå till tandläkaren. För de 15 minuterna jag var där fick jag en räkning på över 1.800 kr. Jag vet att det ligger runt vad försäkringskassan rekommenderar för de åtgärderna men det är ändå VÄLDIGT dyr tycker jag!!! Man kan göra mycket kul för den summan. Så, akta er för kolor!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar