Besöksräknare

torsdag 8 november 2012

Katastrof-bak!!

Jag har legat av mig!!! I Indien bakade jag eget bröd varje vecka och fick till fina limpor trots brist på expertmjöl och annat. I dag skulle jag baka till jobbet i morgon. När man har hand om köket ska man också bjuda på frukost på fredagen. Det är alltid en väldigt avancerad frukost som bjuds på. Bageribröd och olika pålägg. Så i morses rörde jag ihop mitt vanliga recept med lite olika mjölblandningar. Fyra limpor skulle det bli. Redan när jag kom hem och såg degen i skålarna misstänkte jag att det inte stod rärr rill. Jag började vika degen för att snabbare bygga upp luftblåsor men det ville bara flyffa till sig lite och lade sig sedan på bakplåtspappret som en trött hund. Mycket riktigt blev det som en stor degklump inuti. Rusade iväg till näraffären innan den stängde. Trodde de skulle ha lite butiksbakat bröd men det är inget som Willys satsar på. Kom hem med tråkiga limpor. Typiskt när jag skulle bjuda. Jag får väl sno in köpehålkakorna i en handduk. Jag har verkligen väldigt svårt för att bjuda på något som bara är sådär. Att bjuda på god mat är viktigt för mig. Jag vet att jag är skapligt bra på det och gillar att ha ryktet om mig att jag kan laga god mat.

Hmmm. Är INTE nöjd!

3 kommentarer:

  1. Åhh vad trist! Det är så typiskt när man ska bjuda, fast turen kommer väl tillbaka till dig och då får du bjuda på ditt hembakta smarriga bröd!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckades faktiskt med det ena och det blev omtyckt! Tur!

      Radera
    2. Lyckades faktiskt med det ena och det blev omtyckt! Tur!

      Radera