Besöksräknare

torsdag 22 november 2012

Låst läge?!


Jag har varit på kurs hela veckan. Pendlat varje dag ner till Varberg. Jag lär mig att tillverka handortoser. Varje dag får vi med en ny nattskena hem att testa. Idag fick vi spjälka upp fingret med en liten ortos som redan tejpades på, på eftermiddagen. Så sedan var det bara att köra med den hem. Det gick bra. Skriva på datorn går mindre bra med denna stora grej på pekfingret. En sån här splint får man om man t ex fått ett soptunnelock på fingret så att senan gått av men man inte har något sår i huden. Då ska man ha denna skena i 7-8 veckor och på den tiden ska muskelsenan ha växt ihop. Man får absolut inte vicka på fingret när man byter skena och rengör fingret för då förlorar senbitarna kontakt och man får börja om med att räkna 8 veckor. 
I natt ska jag även ha på mig denna skena. Det är en viloskena för en strokepatient som har en spastisk hand och som behöver få handen i ett gynnsamt läge.



Tomas är nog glad att han inte har varit hemma denna veckan för vem vet om han kanske riskerat att vakna med ett blått öga!!

1 kommentar:

  1. Det känns ju bra att du testar lite olika skenor, en vacker dag lär man väl behöva en! :)) kram

    SvaraRadera