Besöksräknare

tisdag 29 november 2011

Sjukdom och tandvärk

Den där halsontbasilusken har nu hoppat över till Jakob och han, som alltid blir så igensvullen när han blir förkyld, låter nu som en skällande hund när han hostar. Han har därför varit hemma både igår och idag och helt bra är han inte ännu så vi får väl se hur det blir i morgon. Sån tur är så klarar sig barnen själva bra nu så att jag kommer iväg på mina uppdrag ändå. I dag var det lite julklappar som inskaffades. Ja det blev visst en skål till mig också. De har väldigt fina saker i en affär som heter "Good Earth" och det var där jag hittade skålen.
Efter stadsturen bar det iväg till stan igen. Bilen blev full med tandläkarbesökare: Lena, Nora, Oskar och jag. Sånt tur var så var trafiken för en gångs skull inte så igenkorkad och vi kom 30 minuter för tidigt. Då händer det som är bra här i Indien. Både Nora och Oskar blev inkallade med en gång även om deras tider var 30, resp 45 min senare. När inte det fanns någon i väntrummet tar de in nästa på kö.
Knappt 45 minuter senare var vi därifrån. Dock fick Oskar en knepig lösning som kanske är internationell men i alla fall kändes indisk. Två av hans tandklossar som metalltråden sitter i, satt så nära varandra att de slog ihop. Jag tycker de borde flyttat på den ena men istället satte de en bit fyllningsmaterial i en klump på tanden så att han inte kan bita ihop helt och de båda klossarna slår då inte emot varandra. Det betyder också att han inte kan bita ihop tänderna helt någonstans i munnen. Så fick jag instruktion om att ge honom väl sönderdelad kost. De påstår att tanden kommer att flytta på sig och då kommer inte klossarna slå ihop och fyllmaterialet kommer samtidigt att slitas ner och klumpen blir mindre... Vi beställde en nu tid till nästa vecka och funkar det inte så får de göra något annat för han vill ju gärna kunna äta julmat i jul!
Nu har han ont i tänderna för de satte också en snara runt två tänder som nu ska dras fram till tandraden från sina lägen innanför de andra tänderna. Ont, ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar