Besöksräknare

lördag 19 november 2011

Budda har flyttat in

I går hade jag en trevlig stadstur med goa H. Vi hade som mål att hitta en affär som gör moderna yllemattor. Jag har funderat på att åka dit enda sedan jag såg deras snygga reklambilder i en tidning för nästan två årsedan och nu kom jag mig äntligen för att göra det.
Efter lite letande hittade vi dit. De hade fina mattor att välja på och vi var där länge. Det blir till att börja planera för hur vi ska ha det möblerat när vi kommer hem så man vet vad man vill köpa. Jag var inne och jämförde priser med IKEAs yllemattor och priset var då det halva, men de kostar ju ändå lite mer än att man bara spontanköper en. Här kommer några smakprov:

Efter det blev det lunch på Toscano på UB City. Två rätter blev det, cesarsallad till förrätt och pasta med gorgonsola till varmrätt. (Det skiljer bara 50rs = 7kr så det är nästan som att de ger bort förrätten. Vem kan motstå det?!)det hann vi bara en tur till Good Earth, en inredningsaffär med välgjorda indiska saker. H hade inte varit där innan så det var ju kul att kunna visa något nytt. Just nu hade de så många fina kuddar att jag fick beslutsångest. Vad vill jag egentligen ha med mig hem till Sverige?! Då plötsligt fick jag syn på den här turkosa figuren. Först trodde jag det var den hinduiske guden Shiva men sedan såg jag att det var Budda som satt där och mediterade. Han hade en så söt lite mun tyckte jag. Oskar tyckte han hade för långa öron men det kan ju inte han hjälpa! Han kan ha ett ljus eller en blomma i sin skål, där han sitter och mediterar.
Fin va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar