Besöksräknare

söndag 13 november 2011

En golfig farsdag

I dag har det ju varit farsdag. Då Jakob hade en kompis som sov över här tänkte Oskar och jag att vi skulle ta firandet lite senare. Vi började därför morgonen med att spela en runda golf, Tomas, Oskar och jag. Jakob fick skjuts med kompisen till ett go-cart barnkalas. Där hade han vunnit två körtävlingar, så han var väldigt nöjd. Vi andra traskade runt på golfbanan och slog på våra bollar. Oskar som inte spelat på väldigt länge, minst ett halvår, var först lite osäker men det dröjde inte många bollar innan han sköt den ena finare än den andra. Jag klarade mig riktigt bra själv och kände mig nöjd med mina resultat. Så här bra var det längesedan jag spelade. Tomas och jag fick samma poäng (29) men den där sengångaren till tonåring vi hade med oss slog oss med 10 poäng!!! Vet inte om det var en engångsföreteelse men han masade sig fram till sin boll och slog sedan en jättefin, lång och rak boll precis så som jag vill kunna göra. Även om han inte är jätteintresserad av att spela golf just nu så är det ju roligt om han har känslan för hur han ska göra så han kan ta upp spelet senare om han vill. Jag tror att det är lite som att cykla. Har man en gång lärt sig så är det mycket lättare senare.

För att sedan fira farsdag lite så bestämde vi oss för att gå på bio. "Tintin" har just haft premiär här. Vi hade tänkt att se den i fredags och vännen M försökte köpa biljetter men då var det bara en föreställning mitt på dagen och en 21:45 på kvällen, väldigt sent för att vara en barnfilm. I dag gick den på bättre tid men naturligtvis var den slutsåld så det fick bli middag på goda Toscano istället och sedan rickshaw hem för att se på film och äta god chokladkaka som Oskar bakat. Det blev en riktigt mysig familjedag i alla fall och nu är alla proppmätta av den mäktiga kakan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar