Besöksräknare

söndag 20 november 2011

Klänningen


Så här blev den - klänningen från sarityget jag köpte.
Helt OK. Billig i alla fall. Tyget kostade 25 kr och det räcker till en till. Min maid undrade vad jag skulle ha för byor till. "Inga" blev mitt svar. Ohhh, svarde hon. Här täcker man alltid benen med ballong eller tajta byxor under alla klänningar. Då hon såg att det blev så mycket tyg över föreslog hon att jag skulle göra en lkadan till min syster. Vad tror du kära syster?! En liten klänning i orange och brunt till dig kanske?? Kommer du ihåg våra Marilyn Monroe-klänningar? De användes bara en gång. Tvillingar är vi inte precis!!!

4 kommentarer:

  1. Tack men nej tack. Känner mig redan som en köttbulle bredvid dig o att dessutom ha en likadan klänning i helt fel färgskala skulle nog inte pigga upp mig. Du däremot fina syster är jättefin i din!! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa! Jättesnygg klänning! Är du bra både på att laga mat och sy? Där fick Lena och jag varsin kvalité! Kram Anna(Lena-tvillingen)

    SvaraRadera
  3. Hihi, jag får fixa en rosa till dig syster.
    Jo Anna, jag gillar både att laga mat och sy. Det blir väl inte alltid som jag vill men ibland så. Kram på er båda två!

    SvaraRadera
  4. Den blev ju superbra! (och det blir ju nästan alltid som du vill - bra & gott - om du skall vara helt ärlig....)
    Kram från den där tvillingen som fick sy-kvalitén, men inte i din klass.

    SvaraRadera