Besöksräknare

söndag 27 november 2011

Julshopping på Christmas Bazar

Varje år ordnar OWC en julbazar. Den är deras största inkomstkälla för välgörenhet under året. I år hjälpte jag till genom att iordningställa och dekorera scenen dagen innan, alltså i fredags. På fredag kväll började det ett ihållande regn som varade fram till lördag morgon. Även om området hade ett tygtak uppspänt så var det mer för solskydd och inte för regn. Sån tur var blev det sedan uppehåll och när vi kom dit vid tolvtiden så märktes inget av att det varit regn hela natten. De julgranar vi satte ihop dagen innan kanske blev rena på kuppen för efter vi satt ihop dem så var man helt svart om fingrarna. Tog detta kortet med mobilen därav lite dålig kvalitet, men jag tror aldrig jag hängt så mycket olikfärgat glitter och krams i en gran. Ändå blev de riktigt juliga!
Det blev lite julklappar shoppat på bazaren men det kan jag ju varken skriva om eller visa här för då blir det ju ingen hemlighet. Tomas shoppade däremot en egen present. Han har alltid tyckt att tupperware bara är ett sätt att lura folk att köpa dyr plast men plötsligt stod han och klämde på lite burkar. Det visade sig att flera av hans jobbarkompisar hade sånna här små praktiska väskor med ett helt burk-kitt. Då kan alla små röror ligga för sig och sedan hällas ihop. Han har redan fått en burk i tre våningar i plåt av mig men den här hade ju också en isolerande väska. Så praktiskt! Titta var käck han ser ut med sin lilla väska och vad lycklig han är över sitt inköp!!!

2 kommentarer: