Besöksräknare

tisdag 11 januari 2011

Nybakat


Har haft lite köpemüsli stående som har blivit mjuk av den fuktiga luften. Ingen mer än jag äter müsli och efter att ha börjat göra egen blandning (kan varmt rekommendera "Lagom Lyxig Müsli" ur Bergenströms kokbok "Kärlek, Oliver och Timjan") och efter att den köpta hade börjat bli lite mjuk och då mindre smaklig, tänkte jag att jag skulle hitta på något annat att göra med den. Jag började leta på nätet efter recept på energy bars då Jakob gärna har sådana med sig till skolan. Men de blev inte alls lyckade! Nu hade jag en musli-gegga som var nästan rinnande och inte alls knaprig och villig att skäras i bitar. Fuktigare müsli får man leta efter!!!

Det blev till att leta vidare på internet. Då hittade jag ett recept på nyttiga muffins med müsli! Jag bytte ut lite grejer och hällde i min stora musliklump och höll tummarna. Titta!! Denna gången hade jag tur för muffinsen blev jättefina och smakade faktiskt riktigt gott! Saftiga var de med! Så nu ska vi ta en nyttig fika! (Om man inte vet innehållet kan man ju luras att tro det i alla fall!!!)

1 kommentar:

  1. Mums ser Jätte goda ut!! Hoppas att det är bra med ER !!Kram

    SvaraRadera