Besöksräknare

fredag 7 januari 2011

Änglar

Nu är julen över och alla gästerna har åkt hem. Det känns lite tråkigt men ändå skönt att vardagens rutiner löper på som vanligt. Hemma i Sveige brukar jag inte ta ner julgrejerna ännu men här är julstämningen - som även under julen var begränsad i värmen - inte kvar längre. Har till och med försökt med dessa piller som min svägerska gav mig, men de har ingen effekt!
I förrgår plockade vi isär granen och lade in den i kartongen igen. Tack för lånet fam W! Även denna lilla ängel fick hoppa ner i julkartongen igen. Hon är så söt ! Nästa jul får hon komma upp igen.
En annan liten ängel lämnade jag kvar. Henne fick jag i år av fina vännen M och hon hänger i dörren till vår "puja". Det är ett bönerum som finns i alla hus här och där vi främst har väskor och skor men där man i hinduiska familjer har sitt lilla altare och gudabilder. På dörren till bönerummet tycker jag hon passar bra, året om!

1 kommentar:

  1. Underbara piller!! Och ängeln från M var verkligen söt! kram på er

    SvaraRadera