Besöksräknare

tisdag 18 januari 2011

Armen i vinkel...

I dag fick Jakob gå till skolan. Han var alldeles för pigg och rastlös och osjuk för att vara hemma. Oskar däremot hade mer värk i sin arm idag så han fick jag ta till sjukhuset istället. Vilken tur att jag kände mig så gott som återställd idag för i går hade jag inte kunnat ta mig dit.

Efter vår förklaring på vad som hänt och efter en undersökning av en ortoped så fick Oskar gå och röntga både ryggraden och armbågen. (För er som inte följer bloggen varje dag så hoppade Oskar på en hoppstylta på vårt hala garagegolv i söndags och landade med all sin kraft rakt på ryggen. Han slog bara i huvudet lite, men ryggslutet och vänster armbåge fick desto mera stryk.)
Det visade sig att den lilla utstickande knölen som man har på armbågens insida (humerus mediala epikondyl tror jag att den heter) hade gått av. Ryggraden var okay men så grov bild som han tog så tror jag inte han hade kunnat se en spricka. Dock görs ingen åtgärd på sprickor på svanskotan så det är väl bara för Oskar att sitta mjukt. Här får ni se röntgenbilden. De skickades med hem så nu har vi hans arm och ryggrad på röntgenplåt.


Om en vecka ska vi tillbaka på återbesök. Gipset blir nog kvar i tre veckor. Fantastiskt ändå att man kan klara av inskrivning, röntgen av ryggrad och armbåge, gipsning samt uthämtning av mediciner på under en timme! Det är något som de är bra på här i Indien!


Så här blev gipset! Då det är Oskars dominanta hand som är drabbad är det fler och fler saker han upptäcker som han har problem att klara. Det var lite krångligt att äta och toaletten har han inte provat ännu. Mest praktiska problem blir nog skolarbetet där de skriver väldigt mycket anteckningar för hand. Har mailat hans närmsta lärare. Vi får se vad de föreslår för hjälp för honom.

1 kommentar:

  1. Tur i oturen att det händer nu, för nu hinner han ju få bort gipset till Goa!! Kram på er

    SvaraRadera