Besöksräknare

måndag 17 januari 2011

Garageröj och sjukdomar

Oj vad vi fick mycket gjort i går. Vet inte riktigt var maken fick energi ifrån men plötsligt började han röja ur garaget. Det har behövts göras en längre tid nu då vi upptäckt en del mus/råttskitar där ute och även fångat en mus där, men ingen har varit så speciellt sugen att dra igång projektet. Vi fick också hopmonterat två till sektioner på lagerhyllan så alla lådor fick hyllplatser. Oskar kom ut och hjälpte till att bära lådor. Plötsligt hittade han en hoppstylta, en sån där pinne med fotstöd på som har en fjäder i sig så man kan hoppa omkring på den. Han ville testa den och tog ett hopp men landade lite snett på det hala garagegolvet och ramlade baklänges rakt ner i betonggolvet. Vi blev så rädda, Tomas och jag! Han lyckades lyfta upp huvudet lite så han inte slog det så illa men armbågarna är helt blåslagna, för att inte tala om svanskotan och ryggen som fick sig en rejäl smäll. Med värktabletter har han nu lyckats gå iväg till skolan.
Jag tvättade ur en av våra ryamattor. Jag fick blanda till tvättmedel och varmvatten i hinkar och hällde ut det på mattan och skrubbade. Sköljde sedan i duschen. Härligt med en nytvättad matta men efter det tog mina krafter slut. Jag har varit lite småförkyld det sista och nu kände jag mig mycket värre. Fick feber, mådde illa och fick ligga och vila hela kvällen. Har fortfarande feber men är inte så öm i magen längre. Det är däremot Jakob, som är hemma idag pga magont. Tomas ska resa till Kina i kväll. Det är så typiskt att alla mår dåligt när han är borta. Hoppas vi är bättre i morgon.

3 kommentarer:

  1. Krya på dig, Er!!! Ja så är det jämt här hemma också när Claes är ute & reser så är alltid någon sjuk:( Kram till ER

    SvaraRadera
  2. Vad är det som händer? Nu måste ni bli bra allesammans tills jag kommer. Om en vecka har jag rest. kram mamma

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt går bra för Oskar nu, krya på er! kram

    SvaraRadera