Besöksräknare

onsdag 12 maj 2010

Ny dörrklocka

För några dagarsedan gick vår dörrklocka sönder. Den hade en ganska gäll signal som spelade Big Bens melodi. Man kunde t o m hörda den när man stod i duschen!
Det är ganska många som ringer på dörrklockan varje dag (chauffören varje gång han vill något, killen som säljer blommor, killen som kommer med nya vattendunkar, brevbäraren när han vill ha dricks!) och i ett hus där fläktarna står och surrar i varje rum är det svårt att höra en knackning. I går var jag och köpte en dörrklocka men det var ju så klart fel variant så den funkade inte hos oss. I dag skickade jag iväg chauffören för att köpa en ny. Han ringde efter en halvtimme och försökte förklara på sin knaggliga indien-engelska hur den klocka han hittat fungerade. The clock is talking. Is that ok? ma'm, frågade han. Det var ju väldigt svårt att avgöra per telefon, men jag tänkte att den nog var ok så jag svarade ja. När han kom hem ville han visa klockan. Lite konstigt så låg klockan i fel kartong. Klockan på kartongen såg mycket modernare ut. Den klocka jag fått såg ut att komma från något överblivet hjälpmedelslager för när den sattes på så spelade den med mycket HÖG volym en elektronisk melodi, samtidigt som en lampa blinkade lite hysteriskt. Efter melodin sa en gäll kvinnoröst: PLEASE OPEN THE DOOR!!!
På kartongen stod det: You have never heard anything like it! och det stämde ju, även om kartongen var fel. Nu kommer vi aldrig missa när någon ringer på ytterdörren!

2 kommentarer:

  1. Du kommer att bli galen;) Jag kommer en sväng sen och ringer på klockan för detta spektakel måste jag bara få höra! Kan du inte "filma" och lägga ut en liten snutt.

    SvaraRadera
  2. Nu fick vi oss ett gott skratt. mamma o pappa

    SvaraRadera