Besöksräknare

söndag 2 maj 2010

New Look


Vår altan har länge varit katastrofal. Framför allt så beror det på de där jädrans termitmyrorna som har ätit upp hälften av brädorna och på att färgen på brädorna flagat av med en gång (säkert målat med innefärg!). Trä-däcket ser ut att vara 20 år men är bara 4 månader. Efter flera påtryckningar har de nu varit och tittat på det och de skulle komma "next week" vilket nog betyder "inte alls". Det var fyra veckorsedan nu.

Altanen behöver i alla fall bli lite mysigare och jag fick smakråd av systern och köpte lite olika tyger och kuddfodral (blev rätt många för inköpen skedde efter brunchen och vi var väldigt kreativa och generösa!). Har nu äntligen även hittat tyg till dynor till korgfåtöljerna och så här fint blev det:




Jag säger bara Släng er i väggen, Simon & Thomas!
Så här snyggt kan man fixa till det med lite tyger och en symaskin!

6 kommentarer:

  1. Åå så fint !! Symaskinen hade jag tänkt att magasinera dock, trodde det var lätt att hitta sömmerska..? Vi åker på pre-visit nästa helg - ska bli såå spännande! Sommaren kommer att spenderas i Sverige innan vi flyttar i början av augusti. Ses snart?! mvh Maria F

    SvaraRadera
  2. Så fint!! Jag kan tänka mig en besiktning på plats med en kopp kaffe :) Kram Lena

    SvaraRadera
  3. ......och Maria (om jag får lägga mig i :) Magasinera INTE din symaskin. Jag har använt min flera gånger. Det är tröttsamt att leta sömmerska bara för att laga något litet eller så. /Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Såå snyggt!! Och vad bra det blev med duken, jag har testat alla mina dukar men de passar inte så bra inomhus så nu har jag många fina trädgårdsdukar!! Ha ha ha kram syrran!!

    SvaraRadera
  5. Alla som vill är välkomna på kaffe!!! Håller med Lena om att jag använt maskinen flera gånger men så är jag den typen som aldrig skulle kunna leva två år utan min kära symaskin. Men visst finns det sömmerskor och grannar med symaskiner....Hoppas vi ses nästa helg, Maria.
    Kära syster, du får ha många gardenparties! Skaffa tak på altanen, vet jag! En vinfläck så är det bara att lägga på nästa!

    SvaraRadera
  6. Så mysigt & fint du har gjort det!!!! Du är så duktig!!! Hoppas att det är bra med Er & snart kommer Thomas hem & säkert massa Gött från Sverige Kram från Oss

    SvaraRadera