Besöksräknare

onsdag 19 maj 2010

Fler husdjur

Det är nån cyklon från öster som fört med sig svalare luft (skönt att få ner temperaturen till under 30!) och det regnar nu lite varje kväll vilket inte heller är fel. Jag vet inte om det beror på fukten eller inte med vi har fått så mycket myror inne. Jag försöker spruta få de håller sig utomhus men det är inte lätt. Oskar klagade på att han hade myror i sin matta i sitt rum. Jag var därför och sprutade lite på hans balkong där jag såg hur de gick rakt in! Inte konstigt att Oskar också har många ödlor i sitt rum. Han klagar över att han alltid har en ödla uppe vid taket. Den är inte stor - kanske 3-4 cm - men ändå. De är svåra att fånga och de sägs äta andra insekter och vi har därför låtit dem vara här inne. Om nu Oskar har mycket myror i sitt rum så kanske ödlorna har gott om mat där. Man kan ju fundera för igår når Oskar satt på sin toalett kom han plötsligt utrusande och gastade om att han inte förstod varför alla ödlor skulle vara i hans rum. När han suttit där i godan ro hade han sett tre ödlor, varav den ena gått in bakom hans inbyggda badkar. Det var när plötsligt en ödla hade hoppat ner bakom honom på toalettstolen som han hade rusat ut. Där gick hans gräns. Han ville INTE dela toalett med dem!

2 kommentarer:

  1. Nu har jag skrattat högt, när jag såg Oskar framför mig skutta upp från sin toa. Verkligen inget att skratta åt, men komiskt ändå. En del har kanin o marsvin, andra har ödlor, ormar och myror. Vad skall det bli härnäst? mamma

    SvaraRadera