Besöksräknare

torsdag 3 maj 2012

Golfpremiär

I tisdags var första dagen jag spelade golf sedan slutet av november. Har ju haft ont i min axel sedan dess och nu hållit på med olika träningsprogram för att stärka axlarna efter att kalciumet som bildats i en av mina senor i axeln verkar lösas upp och tas om hand om av kroppen. Det känns så härligt att kunna röra armen igen utan att ha ont och jag kände inget av axeln under hela golfrundan! Jag inser ju nu att jag har haft lite skruttiga axlar sista året för jag har behövt ta en värktablett varje gång jag har golfat. Jag läste på nätet att en sådan här kalcifikering gör mest ont när kroppen börjar lösa upp kristallerna så kanske var det det som hände i början av december. Jag har ju faktiskt varit lite öm även i höger axel, men man tror ju inte det är något allvarligt utan bara lite småkrämpor av att man är för svag.
Golfrundan gav inga toppenpoäng då jag var urusel på närspelet men fick faktiskt bra träffar på de flesta driverslagen och även de andra långa slagen. Jag får nog alltid låtsas att jag har lite ont i axlarna så jag tar det så lungt och fint!
Annars så var det lite frustrerande på banan. Det var väldigt mycket folk på banan då det var 1 Maj och helgdag. Vi var tre i vår boll, Tomas, P och jag men inte att de väldigt lååångsamspelande indierna före oss släppte igenom oss (det gjorde dock våra svenska vänner!). De var fyra stycken före oss som vi fick vänta på vid varje hål. Med ständiga missuppfattningar med våra tre caddies som inte kunde ett ord engelska blev det lite irriterat. Då Tomas caddy inte kunde ens siffrorna/klubborna på engelska och sedan tryckte ner alla klubborna i samma fack i bagen skickade han tillslut bort honom.
Andra hälften av banan lyckades vi bli av med de lånsamma framför oss då de tog en paus och vi kunde fortsätta i vår egen takt de sista 9 hålen.


Mycket vatten går åt då man spelar mitt på dagen i 35gradig värme (mätt i skuggan)! Duschen efteråt var underbar! Insåg på kvällen att vi missat och smörja vissa av de bakre kroppsdelarna. Här kommer bildbevis:
Snyggt rosa vader
Bonnabränna
En röd och en vit hand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar