Besöksräknare

måndag 30 april 2012

Framtidsplaner

Det har kanske varit lite få inlägg nu i vår jämfört med tidigare. Det beror inte på att det inte varit saker att göra utan på att allt varit så osäkert att det varit för tidigt att skriva om det här på bloggen. Men nu börjar mycket falla på plats så nu ska jag uppdatera er.
Mycket tid i vår har gått åt till att sälja vårt hus. Jo, så är det. Vårt fina hus i Kungsladugård ska snart få nya ägare. Det var verkligen inte alls min tanke när vi flyttade hit. Då tänkte jag att vi byggt och fixat så mycket i huset att vi aldrig skulle klara att flytta ifrån det. Vi har ju lagt vårt hjärta i huset. Men efter att ha sett det tömt på våra möbler och efter att inte ha bott där nu på 2,5 år så känns det rätt att sälja. Ja vi säljer för att vi fått möjlighet att köpa ett hus som tillhör en släkting och som vi gillat i många år. Med större barn och andra utrymmesbehov känns det nya huset helt rätt. Att det sedan ligger mer centralt och närmare de flesta skolor som är aktuella för Oskar gör bara saken bättre! Det känns väldigt bra att få en nystart i ett nytt hus istället för att våndas över hur vi skulle få till en tillbyggnad på det gamla.
Vad gäller skolor så kommer Jakob gå på den kommunala skolan som bara ligger ett stenkast från huset. Han kommer troligtvis gå i en klass med estetisk inriktning vilket ju passar honom perfekt! (En dag ska jag fota och visa er alla hans fina alster från artclassen som han går på varannan söndag)
Oskar har fått plats i nian på den nationella delen på ISGR(International School in the Gothenburg Reigion) och kommer inte att ha mycket längre än Jakob till skolan.
Själv håller jag på att söka arbetsterapeutvikariat. Allt är inte klart ännu men det ser ljust ut och det verkar till och med som att jag får semester och kan börja i Augusti! Det är bättre än jag vågat hoppats på. Det är ju bara ett vikaritat året ut men en bra början. Det är inte på mitt gamla jobb utan jag ska testa lite nytt och jag försöker se det som fördelen med att jag inte fick tjänsteledigt utan var tvungen att säga upp mig. Nu är det inte så svårt att testa något nytt och det känns faktiskt jättespännande. Hoppas jag fixar det!
Så i stora drag har saker fallit på plats för oss. Det enda tråkiga är ju att Tomas blir kvar här några månader till. Det gör också att vi kommer att bo lite spartanskt då möblerna också är kvar här men det löser sig. Jag säger igen: Det är ingen idé att vara orolig över sånt man inte vet för ofta är man då orolig i onödan. Det löser sig! Don't worry, be happy!

2 kommentarer:

  1. Ska ner på Pre-visit i maj och undrar om ni har tyckt om att bo i Palm meadows? Är det något som vi ska tänka på? Med vänlig hälsning, Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Katarina!
      Ja jag har trivts väldigt bra med att bo här i PM. Största delen av de svenska familjerna bor här, drygt 25 familjer, så det är lätt att hitta vänner. Området är bra med affär och klubbhus med poolområde, gym, spa och restaurang. Har man barn är det perfekt. Om man inte har det kan man ju välja att bo riktigt centralt och utnyttja storstadslivet mer, då det blir lite begränsat av att man måste ha chaufför som kör ens bil och han inte kan jobba sent varje dag..
      Om du skriver ditt mobilnr, mail eller söker upp mig på FB så kan vi prata mer privat om du vill.
      Åsa

      Radera