Besöksräknare

söndag 27 maj 2012

38 timmar hemma

Ja det var så länge Tomas hann att vara hemma innan han stack iväg igen - nu till Kina. Som ni kanske förstår på bilden så var det Sverige han kom ifrån i fredags kväll. Tänk att ens barn kan bli så glada för lite svampigt svenskt bröd. Han hade även wienerkorv med sig och de var riktigt goda tyckte även jag. De blev till morsdagslunch ihop med potatismos: riktig tråkmat hemma som blir till festmat här!! Knasigt.
De 38 timmarna Tomas var hemma hann vi ändå med en hel del. I går blev det en golfrunda (gick INTE bra för mig) och sedan trevlig middag hos vänner. I dag har det mest varit saker att bocka av på "att göra-listan". Massa saker med husköp, husförsäljning, inköp i Indien, lista på saker som ska med till Sverige och som ska slängas, ges bort eller säljas, lite firande som ska ordnas, allas aktiviteter som ska sys ihop för att få billogistiken att fungera de sista veckorna, pluggande för de kommande två veckornas prov för Oskar, Malaysiaresa som ska bestämmas och bokas, två barn som ska klippas där Oskar var ett krav då han annars blivit nekad att skriva sina prov (som ens utseende när man skriver provet har med resultatet att göra!!!)....
Det är svårt när man bara har 38 timmar på sig att prata igenom alltihop...med en jetlaggad och stressad man. Då glöms lätt saker som mors dag av. Men efter att jag hade cyklat med Jakob till art class och jag kom hem svettig och törstig stod rosor på bordet och jag fick svalkande glass med mango och en kopp nybryggt kaffe. Då blir man glad ändå!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar