Besöksräknare

fredag 11 maj 2012

Pink Elephant och Chickpet

Full vecka denna veckan. I går var jag och hjälpte till på Pink Elephant Sale som är en av OWC:s aktiviteter för att samla pengar till sina välgörenhetsprojekt. Vi var nog ett femtiotal tjejer i röda pikétröjor som stod och sålde skänkta kläder och husgeråd för en billig peng. Första timmen fick bara dem som fått en inbjudan eller själva hade owc medlemsskap. Det var främst chaufförer och maider. Sedan släpptes alla in. Med detta upplägg blev det inte så hysteriskt som det blivit andra år. De flesta sakerna kostade 100 rs dvs ca 13 kr. Vi fick in 1.7 lakh vilket är nästan 22 000 kr och det är jättemycket pengar här att kunna dela ut till de organisationer vi stödjer! Efter detta tog jag och en vän en välbehövlig lunch innan vi åkte hemåt igen.
I dag rullade bilen iväg igen, nu för att shoppa lite sånt som jag vill ha med hem till Sverige. Vi startade i det härligt indiska, svettiga, myllrande området Chickpet. Jag har lärt mig att hitta lite här nu men är grymt nöjd med att ha en karta i telefonen så att jag vet att jag hittar ut från alla små bakgator och gränder man kan hamna på. I går blev det först lite sarityger. De kanske inte blir till saris men kan användas till dukar eller annat. Måste bara ha lite olika tyger i olika härliga färger i mina lådor! Ett hål i väggen hade massor med tyger. Där gick en pojke med en mycket dammig trasa på en pinne som han slog på tygerna för att damma av dem. Konstigt nog är det ofta så att de ska damma och moppa precis där man står!!! Mig viftade han till i huvudet med den dammiga trasan och vännen M fick gå ut en stund då hon höll på att få ett astmaanfall pga damm och katthår! Där ute stod en tjur bland alla människorna på gatan så hon hade ingenstans att ta vägen där det var djurfritt!
Pärlor och pysselgrejer, indiska smycket i billig metall, en lång girland i papper och mycket mer kom jag hem med.  I den här affären köpte jag bommulsrep.


 Det var en liten affär som hade rep i alla färger och kvalitéer. Jag köpte en bunt som jag ska ha att göra revärer av när jag ska klä om min soffa. Jag har många planer. Undrar hur många jag lyckas genomföra...

4 kommentarer:

  1. Jag vet, godingsyster!

    SvaraRadera
  2. Lena (Meltingpot)11 maj 2012 kl. 20:36

    Minns inte ens vad jag bunkrat. Får göra en inventering när jag kommer till Indialand. Några inköpsrundor får det bli. Synd bara att allt tar sån tid. Helst skulle man klara av alla ärenden på en dag, men det är ju inte ens att tänka på. Chickpet får nog stryka på foten frö min del.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du skulle sett tjuren och dess p..g!!! Mycket nöjd med dagen och med mitt guldhalsband, guldarmband och guldklocka, men så trött jag var på kvällen... KRAM

    SvaraRadera