Besöksräknare

tisdag 15 maj 2012

I röjartagen

Det är mycket plockande och städande här just nu. I helgen har vi röjt ur garaget. Det blev lite slänggrejer. Man sparar bra-att-ha saker men nu får de försvinna.
Jag försöker gå igenom alla skrymslen för att se vad jag har och vad jag behöver ta med hem och vad som ska skänkas bort till personalen eller till välgörenhet. Alla barnens skolkläder har jag redan två ställen som jag kan skänka dem till. Det är bra för de är ganska många och jag vet garanterat att de inte behövs i Sverige.
Men det är svårt att veta vad man ska ta med som är viktigt att ha i höst. Vår container lär nog inte vara i Sverige förrän framemot jul och det är långt till dess. Husgeråd och möbler får vi plocka ihop från det vi har i stugor och annat men vilka av barnens smågrejer är viktiga? Vilka prylar är det som gör det hemtrevligt och som man gillar att ha runt sig? Vad passar ihop med alla de uddamöbler man har? Man vill ju inte att det ska se ännu mera tajkon ut....som en loppis!! Ja det är mycket att fundera på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar