Besöksräknare

onsdag 30 maj 2012

Golf och strejkförberedelse

I dag var nog sista onsdagen med golfgänget. Sex tappra svenskar var vi som tog oss runt de18 hålen. Solen kom fram från molnen ganska snabbt som en stor värmelampa men det blåste rejält vilket svalkade lite.
Spelet för mig gick väl så där men det var trevligt ändå att få sig en pratstund med golftjejerna. Det var nog sista tillfället för ett samtal med många av dem då de flesta sticker på semester om 1-2 veckor och någon tom drar flyttlasset till USA.
Vi diskuterade morgondagen då det är utlyst strejk i hela landet mot de höjda bensinpriserna. P g a detta är skolorna stängda. Jag var osäker på vad som skulle hända och om jag skulle låta min personal stanna hemma eller inte. Tomas är ju i Kina så honom har jag inte kunnat få något råd från. En av tjejerna berättade då att förra gången det var strejk så hade de ändå tänkt att åka ut till golfbanan. Men folk slog på bilen och försökte kasta sten på dem då de skulle ta sig ut på vägen så de vände och fick åka hem. Så jag får säga till Rani och Kumar att hålla sig hemma under dagen så inget väldsamt händer med dem. Strejken är som tur är slut klockan 6 så att Kumar kan lugnt åka och hämta Tomas i kväll när han kommer från flyget.
Så morgondagen kommer bli en lugn dag. Jag ska förbereda lite snittar till på lördag då vi ska ha ett litet avskedsparty och sedan kommer familjen W i natt. Äntligen blir det lite liv i villa 2!!
Vi längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar