Besöksräknare

fredag 10 februari 2012

Aurungabad

Efter en dryg timmes flyg landade vi i pune. Där började telefonsamtalen. Makens för att få tag i den taxi som skulle hämta oss men som vi inte hittade och min för att hitta någon vän som var hemma i Palm meadows och som kunde gå hem och maila våra biljetter till mig i Pune! Ja, jag var lite tanklös och lät tjejen i incheckningen på Bangalore flygplats ta min utskrift när jag checkade in oss. Glömde då att även hemresebiljetterna var med på samma lapp så jag tog bara glatt mina bordingpass och gick. Lyckades tillslut få fatt på snälle R som hjälpte mig och har nu skrivit ut en ny biljett så vi kan ta oss hem igen. Skönt. Tack snälle R!!! Var riktigt orolig ett tag men inte så orolig som Jakob blev så jag fick spela lite cool så inte han trodde vi skulle behöva stanna i Pune för alltid.
Tillslut hittade vi även bil och chaufför. Han kan inte ett ord engelska vilket vi förstod då han körde rakt genom den by som verkade ha lite lunchutbud. Hittade ändå ett ställe på vägen och åt stekt ris för 15 kr/pers! Ingen förmögenhet och riktigt gott. Vägarna har varit riktigt fina, utan fartgupp så vi har varit uppe i 100km/h. Kanske inte alltid helsäkert med alla människor och djur som rör sig här på vägarna. Efter lite grymtande så lirkade chauffören fram bälten så vi satt fastspända i alla fall. Själv satt han utan bälte men hängde det lite om armstödet när han såg en polis!!
Efter 5 timmar hittade vi vårt hotell i Aurungabad där vi nu ska bo två nätter. Efter en lång men trevlig kväll, själva på hotellets restaurering och med ett gäng servitörer som inte förstod engelska, cirkulerande runt, runt vårt bord ligger vi nu mätta och trötta i våra sängar och ser fram emot resans mål i morgon: de två grott-templena i Ellora och Ajanta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar