Besöksräknare

söndag 29 januari 2012

Indian Republic Day

I torsdags var Tomas ledig. Det var indiens Republic Day. Barnen var hemma, "sjuka" (Jakob var lös i magen men Oskar var mera falskt sjuk. Tycker inte det var nödvändigt för dem att höra på 3 timmars tal från rektorer och andra. Oskar pluggade istället på det som han missade förra veckan när han verkligen var sjuk). Men ingen av barnen ville följa med oss vuxna på utflykt så vi åkte själva och tilttade på ett jättestort Big Banyanträd. Det sägs vara det fjärde största i världen, över 400 år. Det har börjat att smådö så de försöker stadga upp det med pelare och hjälpa luftrötterna att hitta ner till marken och näringen. Det var över 12.000 m2 stort och faktiskt väldigt fint. Det såg ut att vara flera träd men påstods bara vara ett enda. Det stora grenverket gav lagom skugga och det var väldigt lagom varmt att sitta på en av de många bänkar som fanns i den lilla parken. Dock kom det en apa och skrämde bort oss när vi försökte sitta en stund och apor aktar jag mig för. De är lite läbbiga och visar tänderna. Satt och plockade loppor på varandra både här och där gjorde de med så jag håller mig ifrån dem!!
Efter trädtitten åkte vi in och åt lunch på ett för oss nytt ställe: Secret Garden Café hette det och låg ovanpå ett hus, som en liten mysig oas omgiven av avokadoträdens kronor. Endsat två gäster fanns på restaurangen när vi kom och det var två svenskar som snart ska flytta hem. Både trevligt sällskap och god mat blev det innan vi åkte hemåt igen! Ett lagom sätt att fira Republic Day tycker jag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar