Besöksräknare

måndag 9 januari 2012

Vaxad och oljad

Ni tror kanske rubriken syftar på mig själv men så är inte fallet även om det nog skulle behövas lite uppfräschning för att få till finishen på denna bleka kropp. Nej det är så att jag har varit i röjartagen. Gick ut och satte mig på altanen och insåg att våra trädgårdsmöbler såg för bedrövliga ut. De var smutsiga och hade torrsprickor (precis som mina hälar faktiskt!!). Vår maid torkar av dem ibland men bara lite tafatt med en halvfuktig trasa. Nu fick de sig en rejäl omgång med rengöringsmedel och därefter en sköljning under vattenslangen. De blev som nya! Bambumöblerna som börjat få stora mörka fläckar fick ljus färg igen. Efter det fick alla möbler vax respektive olja på sig och ser nu ut att må bättre än aldrig förr. Ja förutom ett litet cafébord med två stolar som jag lyckades skura så bra att ingen färg nu finns kvar. De ser lite nakna ut där de står, men om jag bara får tag på lite bets så ska de nog få upp sin forna glans de också.



4 kommentarer:

  1. Härligt när man får sådant gjort, då känner man sig duktig!! Kram

    SvaraRadera
  2. Verkligen fina!!! Synd att jag inte kan komma förbi och sitta och fika lite:( kramar

    SvaraRadera
  3. De ser ju helt nya ut :).

    Då återstår bara att belöna dig själv med ett riktigt oljigt fotbad och en stund i solen (i de fräscha trädgårdsmöblerna kanske ;)) för lite snygg gyllenbrun färg i ansiktet.

    /Jenny

    SvaraRadera
  4. Korrekt tänkt Jenny! Det blev ett par timmar vid poolen så Åsa är rosa (tyvärr inte gyllenbrun)! Stolarna är alldeles för oljiga för att sitta på. Då blir man oljig om baken!
    /Åsa

    SvaraRadera