Besöksräknare

fredag 20 januari 2012

Tema drinkar



Vill bara tipsa om en idé som jag tyckte var käck. Jag hade en liten after work här i dag. Vi har samlat på oss en del sprit under åren här och istället för att köpa mer, tänkte jag att vi skulle ta lite på det vi hade. Naturligtvis krävs vissa tillbehör när man gör drinkar, typ fruktjuicer, slödricka, garneringsfrukt och annat. Så blir man ju sugen på att göra lite gott till när man ägnar hela kvällen att leta i drinkböcker för det finns jättemånga smarriga tilltugg att välja på. Därför slutade det med att kundvagnen blev proppfull (dumt att åka och handla precis innan lunch också) och vi fick ta två vagnar för att ta oss till bilen. Men jag är ju lite så där: allt eller inget (det sa förresten den där ayurveda doktorn att jag skulle akta mig för utan sluta i tid. Typist en Vata att göra så visst...)
Det blev i alla fall fyra olika drinkstationer: Bitter orange, Limon moijto, Apple twist och Malibu pinapple. Hängde ett recept vid varje och så fick man själv göra sin drink.
Till det blev det lite svenskinspirerade tilltugg: snibbar med leverpastej och ättiksgurka, grillade dubbla mackor med ägg/ansjovis/lök, pinnar med räkor och apelsinklyftor och så lite plockfrukt, nötter och chips.
Som vanligt lagade jag ju alldeles för mycket av allt och nu har vi ätit snittar på längden och bredden så jag tror inte det finns plats för nån kvällsmat. Men kul var det att fixa lite och trevligt var det att träffa lite vänner!

5 kommentarer:

  1. Det är vad vi i Malmö brukar kalla "slatt-afton".
    /Fru Svensson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt! Ungefär som när en kollega till mig kallar det "buffé" när hon serverar massa gamla rester till kvällsmat! Man får göra så att det låter attraktivt helt enkelt!!!

      Radera
  2. Hej! Vilken härlig blogg! Letade mig hit pga eventuell flytt till Bangalore i april. Ni som är invigda i Bangalorelivet kanske kan komma med lite kloka råd... Vi har nämligen en liten dotter som i April kommer att vara fyra månader, hur funkar det med barn och Bangalore? Tacksam för era tankar och erfarenheter kring detta. Mvh Indienälskaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag svarar gärna på frågor om livet i Indien. Ge mig din mailadress så svarar jag så gott jag kan. /Åsa.

      Radera
  3. Vilken bra ide! Der lät lyxigt att kunna välja :) kram

    SvaraRadera