Besöksräknare

söndag 29 januari 2012

Blommig lördag

I går så hade mamma, barnen och jag en heldag i stan. Barnen blev lite medlurade och var inte riktigt med på att det skulle ta hela dagen men nu för tiden så väljer de oftast att vara hemma så det är kul när de är med för en gångs skull. Tomas åkte tidigt ut och golfadeEagleton så även han var på en heldagsaktivitet.
Rani berättade i fredags att det i torsdags varit en flower show i den botaniska trädgården här i Bangalore. Jag blev lite besviken för det hade varit ett bra utflyktsmål i torsdags då vi istället var och tittade på det fjärde största Big Banyan-trädet i världen. Men när jag kollade upp blomstershowen så höll den på enda till idag så vi stuvade in oss i bilen och åkte dit.
Det var en jättefin utställning. Lite trångt var det som vanligt men så är det överallt här. Många ville titta på blommorna. Barnen tycker inte riktigt om trängseln men jag har vant mig vid trängsel, lukter (ja svett luktar många) och stirrande blickar. Det var fantastiska skulpturer de byggt av blommor. En blomkupol, en stor hink med blommor rinnande ur den, stora koner med frukter och blommor, berg med blommor, t o m blommor som såg ut som hjärnor. Kolla här nedan:





Efter det blev det lunch på café noirPhoenix Mall där vi också passade på att shoppa lite sverigekläder på rean. Oskar gick lös på Quicksilver och Jakob tvingades till att köpa tröja och byxor på Benetton. Efter det så blev det mataffären och vi var inte hemma förrän vid halv sex! Trötta men nöjda. Goda wokade scampi med hemmagjord bandpasta blev en riktigt smaskig kvällsmat och fin avslutning på en bra dag.

3 kommentarer:

  1. Vackert! Jag visste att det var blomshow för det hänger alltid ihop med Santhosh födelsedag. Har tyvärr aldrig kommit iväg för att titta.
    Det är bra att du lurar dem att shoppa. Lovar att det inte nöje lättare att få med dem hemma i Sverige! Kram

    SvaraRadera
  2. Mina svärföräldrar var och tittade på den där blomstershowen också - tydligen hade det gått åt 250 000 blommor?! Då är det tur att inte rosorna kostar 20 kr styck :)

    /Jenny

    SvaraRadera